mandag 27. juli 2009

Sokkestrikking..

Jeg synes det er så utrolig mange fine sokker man kan strikke, men som nevnt tidligere er det så utrolig tungt å starte på sokk nr 2.. Nå prøver jeg et lite grep for å lette motivasjonen litt; jeg strikker på begge sokkene samtidig :o) Da blir det ikke så mye igjen av sokk nr 2 når den første er ferdig. Jeg er jo veldig fersk i sokkestrikking enda, men strikker nå på et par Jaywalkers på pinne 2.5 og Regia sokkegarn. Forøvrig et utrolig godt garn å strikke med! Gleder meg til å ta i bruk sokkene :o) Det går litt sent med meg da, får jo ikke strikket så enormt mye hver dag. Selv om jeg er hjemme i permisjon, er det nok av ting å gjøre :o)

Så langt har jeg i alle fall kommet siden jeg startet for akkurat en uke siden:
Har strikket skaftet på begge sokkene nå, og skal til å begynne med hælen. Synes forøvrig at mønsteret er kjempeflott! Det vises vel ikke så godt på bildet da, og med dette garnet, men det blir "bærre lækkert!"

7 kommentarer:

  1. Hei du :) Takk for koselig kommentar i bloggen min!!
    Jeg må si jeg er imponert over det du har lagd! Og så har du ikke strikket lenger enn dette?? Utrolig! Jeg er visst nødt til å dytte dattera mi innom bloggen din, - for hun har også lyst til å lære å strikke, - men.... kommer ikke i gang! Her kan hun se, - at det GÅR AN! :)))
    Gratulerer med veslegutt! Kos deg massemasse. Tiden går så utrolig fort, - plutselig skal han låne bilen din......! :)
    Hilsen fra Mammamiia.

    SvarSlett
  2. Lurt å strikke begge samtidig, og med flott garn og et godt mønster må det jo bli bra. :o)

    SvarSlett
  3. Det er kjempesmart det å strikke samtidig! Syns skaftet er værst siden det er mønster hele veien. Så når man kommer over helen er det bare fryd! Ser ut til å bli knallfine disse!

    SvarSlett
  4. Så lurt:-) Og så er en sikker på at begge sokkene blir likedanne, med tanke på både mønster og hæl, og felling og sånt:-) Ser at noen strikker begge sokkene på en laaaaang rundpinne, og har prøvd meg på det. Fikk det til, men syntes det tok innmari lang tid. Sikkert bare fordi jeg ikke var dreven nok. Får øve mer på det, tenker jeg:-)
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  5. Herming er selvsagt lov, jeg fant inspirasjonen på en svensk blogg selv :)

    SvarSlett
  6. Men - du må logge inn og få en unik kode som må legges inn øverst i HTML-koden. Ellers vil telleren bli stående på 0 slik den gjør nå.

    SvarSlett