onsdag 15. juli 2009

Et par kjøkkenkluter

Kjøkkenkluter er fint småstrikk å finne innimellom. Jeg har strikket noen i forskjellig typer garn nå, for å finne ut hva jeg syns funker best. Her har jeg strikket en i dobbel perlestrikk i garnet Føn og pinne nr 4. Oppskriften på den fant jeg i Monais blogg. Jeg syns kanskje garnet var litt hardt å strikke med.. Fargen ble litt lys på bildene under, blåfargen er litt mørkere i virkeligheten.
Den andre er strikket i rent bomullsgarn, Paris fra Drops. Den er strikket på pinne nr 5. Den er strikket i vaffelmønster, og linken til oppskriften er her. Paris er et tungt garn, men var veldig godt å strikke med :o) Og den ble seende slik ut:Så har jeg jo tidligere strikket en klut i Tuvagarn (Chinese Waves). Da gjenstår det å prøve de :o) Den av Tuva benytter jeg nå, og foreløpig er jeg fornøyd.
I tiden fremover må jeg få strikket en del på en tunika jeg holder på med.. Det går trått, fordi den er litt kjedelig å strikke.. Får tro jeg blir ferdig før sommeren er omme :o)

1 kommentar:

  1. Har tittet meg rundt i bloggen din,mye fint du har laget.Skjerfet under har jeg selv strikket,men syntes ditt ble mye finere.Fargen du har brukt var nydelig.Flotte kluter ,du har laget også.

    SvarSlett