onsdag 7. april 2010

Barnehagegenser

Da var påsken over for i år, og det samme er permisjonen min.. Ett års permisjon er nå over.. I går startet jeg i min nye jobb, og Even startet i barnehagen. Det var en spent mamma som hadde mye nytt å forholde seg til på en og samme dag :o) Heldigvis gikk det kjempebra med Even, han sov duppene sine og lekte godt med de andre barna. Jeg er så glad for at det har gått så bra :o) Får håpe det fortsetter slik!

Ullklær er et "must" i en barnehage, og det må vel en strikker klare å stille opp med :o) Svigermor har strikket en del ullbukser, så det har vi noen av. Men, genser var det værre med. Så i påsken har jeg strikket en genser til lillemann. Mønsteret er fra "Strikk til nøstebarn". Jeg har brukt garnet Smart. Jeg ble veldig fornøyd med hvordan genseren ble seende ut, og kommer nok til å bruke denne oppskriften flere ganger :o) Jeg har virkelig sansen for raglanfelling! Ser mørkt på monteringsprosjekter..

Størrelsen er 1 år.



5 kommentarer:

  1. Flott genser. Er enig med deg at raglandfelling er enkelt og greit å strikke. Pent er det også.

    SvarSlett
  2. Flott genser ;o) Og kjenner følelsen din ved barnehage start og jobb igjen etter endt permisjon. Ikke mange år siden jeg var der, og jeg tror det er oss mødrene som har det verst, ungene trives som regel ;o)))

    SvarSlett
  3. Så fin barnehagegenser du har strikket. Og lykke til videre med ny jobb!

    SvarSlett
  4. Knallfin genser!! =)

    GRRattis med ny jobb! *yey*

    Overgangen til barnehage er alltid litt skummel men min erfaring er at det som regel går greit. Men jeg skjønner at du har ungen i tankene hele dagen på jobb... *ler*

    Lykke til videre!

    SvarSlett
  5. Kjempe fin genser, nok et bevis på at det enkle er ofte det beste. Veldig fin fasong på genseren :)

    SvarSlett