fredag 17. juli 2009

Sokker i tilbehørsalongen

Endelig ferdig.. Det å strikke sokker ser så utrolig spennende og gøy ut, det er jo så mange fine mønstre! Men, jeg sliter med motivasjonen til sokk nr 2.. Å strikke en sokk går kjempegreit, men å begynne på neste, vel.. Det spørs om jeg skal begynne med å strikke på to sokker samtidig, slik jeg ser noen gjør. Da vil det ikke være så my igjen av sokk nr 2 når den første er ferdig :o)
Sokkene jeg har strikket her, er etter mønster av Elisabeth Augusta. Mønsteret er her. Jeg har brukt Sisu-garn og pinner nr 2.5 og 3.0. Dette er det andre paret med sokker jeg noensinne har strikket, mitt første med mønster. Den første sokken ble litt trang der mønsterdelen er, jeg har strammet trådene for mye. Jeg strikket litt løsere på sokk nr 2, og den ble bra. Så sokkene er ikke helt perfekte, men gode nok for meg :o) Jeg har allerede tatt de i bruk. Alt i alt, ble jeg veldig fornøyd med resultatet :o)

4 kommentarer:

  1. De ble kjempefine.Har strikket de samme sokkene selv,foreløpig mitt første og siste par sokker.Hadde samme problem som deg nemlig å starte på den siste sokken.

    SvarSlett
  2. Hei .
    Det ligger en liten utmerkelse til deg på bloggen min.

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker! Jeg har også et lite problem med det som det skal være to av... Det beste for meg å strikke er nok luer, halser og sånt ;-)

    SvarSlett
  4. Så herlige sokker du har laget.-)

    SvarSlett